Grappige new adult

Danielle Gemmel 04 oktober 2020
Grappige new adult
De cover trok mij al van bij het begin aan. De twee jongemannen deden me vermoeden dat het over homoseksualiteit ging. Ik wou het graag lezen omdat ik dacht dat het het taboe over dit onderwerp voor jongeren kan opheffen. Ik voelde mij ook betrokken doordat ik heel wat vrienden heb die homoseksueel zijn.

Het is het verhaal van Alex, de first son van Amerika en Henry, de zoon van de Britse koning. Oorspronkelijk hebben ze het lastig met mekaar. Ze maken het nogal bont samen. Maar beetje bij beetje leren ze mekaar kennen en appreciëren. Ze moeten samen de publiciteit van de beide families oplappen. Er wordt van hen verwacht dat ze doen alsof ze beste vrienden zijn. Zo groeien ze naar mekaar toe en worden verliefd op mekaar. Voor Alex is dit nieuw. Henry heeft al een tijd geleden voor zichzelf uitgemaakt dat hij homo is. Alex onderzoekt zijn gevoelens. Mooi om te zien hoe ze mekaar daarin zullen aanvullen en bijstaan. Dat geeft grappige situaties maar ook stomende seksscènes. Geen taboe! Alles overgoten met een sausje van humor.
De politieke passages vond ik wat te lang. Ik verloor soms de draad van het verhaal.
Ik had wel veel sympathie voor al die jongeren die op zoek gaan naar zichzelf en hun gevoelens. Jammer dat ze niet allemaal evenveel diepgang hebben. De ene werd beter uitgewerkt dan de ander.
Toch zullen de jongeren dit boek graag lezen want er komen ook redelijk veel smsjes en mails in voor. Dat geeft het een eigentijds tintje.
Het is een luchtig boek met 3 ***

Meer recensies van Danielle Gemmel