Een waardige afsluiter

Personages;

De personages in dit boek zijn zeker niet heel veel anders dan in de eerste twee boeken, je leert daarom ook niet echt nieuwe personages. De personages die we al kennen zijn goed ontwikkeld en maken verder ook geen ontwikkelingen mee. Een groot pluspunt is dat de aanvallen van India een stuk minder zijn in dit deel en dat leest zoveel prettiger. De hoofdpersonen blijven naar mijn mening een beetje hangen in hun ontwikkeling, er veranderde niet veel aan de meisjes, waardoor het stady bleef. Dit was niet erg, je kent de meiden en het is fijn te lezen dat er niet de hele tijd dingen veranderen en er grote ontwikkelingen worden gemaakt.

Het verhaal;

Over het verhaal is er maar een ding te zeggen; GEWELDIG. Dit boek lees je in een dag uit, omdat je steeds wilt weten wat er op de volgende bladzijde komt te staan en uiteindelijk natuurlijk de grote reveal want wie is nu die truth or dance. De manier waarop dit geschreven is dwingt je verder te lezen en achter de waarheid te komen. Dat is nog steeds de kracht van Chinouk, heel sterk en krachtig schrijven zodat je niet meer weet wat je kan verwachten. Het verhaal begint goed en je zit er gelijk in. Waar het middenstuk voor mij altijd minder is, is het in dit boek geweldig, de spanning word super opgebouwd en je leeft ontzettend mee met alle karakters. Het einde is fenomenaal en ik kan je verklappen dat je versteld zal staan.

Schrijfstijl;

Chinouk heeft een hele fijne schrijfstijl waarin echt de emoties goed worden vastgelegd van de personages en de gebeurtenissen die er rondom gebeuren. Thijssen laat je steeds weer verlangen naar de volgende pagina en de volgende gebeurtenis, want dat er altijd wat staat te gebeuren dat is 1 ding dat zeker is.

Door de stijl die hier wordt gebruikt weet je dat aan de laatste paar pagina's echt niet wie truth or dance zou kunnen zijn. De vraag wie is het? Blijft dan ook de rode draad in het verhaal. Wat ik al eerder beschreef is dat Thijssen een fantastisch stijl heeft maar ook een die spannend blijft. De kracht ligt nog altijd in het geven van hints waar je eigenlijk wel en eigenlijk ook weer niks aan hebt. Nu ik het einde weet, wat overigs spectaculair is, wil ik graag de eerste twee delen nog eens lezen om te zien of ik de hints dan wel oppik die Thijssen zo zorgvuldig heeft beschreven in de boeken.

Waardering;

Een waardig einde van een fantastische trilogie. Mijn waardering zal dan ook *5 van de 5 * sterren zijn.

Meer recensies van Danique ( xaboutbooksx )