Hilarisch

Godendrank van Ilja Gort.

Met een glimlach sloeg ik dit boek dicht, mijn glimlach is eigenlijk het hele verhaal niet van mijn gezicht geweest! Want wat is dit verhaal met veel humor beschreven.

Abel en zijn vrouw Angela gooien het roer om en verkopen hun winkeltje in Amsterdam om een wijnboerderij in Zuid-Frankrijk te beginnen.

Al snel komt Abel erachter, dat zijn idee om biologische wijn te maken toch niet helemaal een succes is. Maar natuurlijk komt Abel al snel met plan B en wel "Godendrank", wijn met een scheut geestverruiming (wiet). Daarmee kruisen ze het pad van lieden die het niet zo nauw nemen met de wet.

Vanaf het begin krijgt het stel te maken met tegenslagen, maar telkens weer komt de optimistische Abel met een oplossing of een nieuw plan, wat leidt tot hilarische gebeurtenissen.

Het verhaal lijkt een beetje op het programma "Ik vertrek" waarbij je ook steeds denkt: Hoe verzin je het? Of Neee, niet doen! Dat is ook wat ik steeds dacht als Abel met een nieuw idee kwam. Je weet van te voren dat het gedoemd is om te mislukken.

Het verhaal is zo beeldend geschreven dat de prachtige omgeving helemaal tot leven komt. Van de wijnkennis van Ilja wordt je wel dorstig, onder het genot van een glas rode wijn gaf dit boek mij het ultieme vakantie gevoel.

Meer recensies van De boekenkast van Bianca