Waanzinnig goed thriller debuut!

Maak jij je keuze vanuit liefde of vanuit angst?

Zonder angst is het Thriller debuut van Inge van Prooijen. Een psychologische thriller als je het mij vraagt. Want het verhaal heeft mij echt omver geblazen. Niets is wat het lijkt.

Cleo is een kunstzinnige therapeut. Ze runt haar eigen praktijk, waar ze cliënten helpt om van hun angsten af te komen.
Als Cleo een nieuwe cliënt krijgt die laat doorschemeren dat ze in de gaten gehouden wordt, roept dit een bepaald gevoel bij haar op. Cleo wil haar cliënt helpen, maar is dit verstandig? Hoe ver mag je als therapeut gaan? Langzaam verliest ze grip op alles en iedereen.

"Ik heb een nieuwe angst ontwikkeld, een die ik nog niet eerder heb gehad en het voelt... Levensecht."

Vanaf de proloog zit je al helemaal in het verhaal. Meteen heb ik vragen. Mijn gedachten gingen alle kanten op.
Het verhaal is spannend maar niet bloederig spannend, het verhaal kruipt onder je huid. Er zit een mysterieus tintje aan, maar niet ongeloofwaardig.
De personages zijn goed uitgewerkt, heel beeldend, levensecht. Al bleven de hoofdstukken "Hij" en "Zij" voor mij een vraagteken tot het einde. Wie zit hier achter, waar gaat dit verhaal heen en wat is waar?
En als je dan denkt te weten hoe het zit, sluit Inge af met een waanzinnig goed epiloog. Die had ik niet zien aankomen!

De cover sprak mij meteen aan. Echt goed over nagedacht. Vooraf was ik benieuwd naar het verhaal achter dit meisje, en waarom zijn haar ogen niet zichtbaar? Na het lezen van het verhaal kan ik alleen maar zeggen dat deze cover echt perfect past bij Zonder angst.

Q: Wat is jouw grootste angst?
Ik heb angst voor overgeven. Bij mijzelf maar vooral bij een ander. Als iemand zegt misselijk te zijn, begint bij mij de angst al. Zelfs bij braakgeluiden op tv, zit ik met mijn oren en ogen dicht.

Meer recensies van De boekenkast van Bianca