Mooi beroep

Dagboek van een verloskundige
Marlies Koers

Een bijzonder kijkje in de wereld van de verloskundige. Zelf ben ik moeder van twee jongens, ik ken de controle bezoekjes aan de verloskundige. Waarbij het bij de eerste zwangerschap geheel vlekkeloos verliep, heb ik daarna ook twee keer naar nieuws gehad van de verloskundige. Hierna waren de bezoekjes niet geheel zorgeloos.
Bijzonder om te lezen dat deze verhalen, ook bij de verloskundige niet in de koude kleren gaat zitten.

De verhalen van de noodlijn, hoe snel je dan als verloskundige, (terwijl je net lekker lag te slapen) moet handelen, vond ik soms erg aangrijpend. De dagboek verhalen wisselen zich af met een lach en een traan. Sommige zijn namelijk zo gênant, of grappig, terwijl andere mij erg ontroerde.

Als lezer voel je de passie waarmee Marloes haar werk uitvoert. 24/7 staat zij klaar voor haar werk.
Een prachtig beroep!

Ook besef ik mij heel erg goed dat een zwangerschap en het mogen krijgen van een kindje niet voor iedereen weggelegd is. Knuffel voor jou ❤️

Meer recensies van De boekenkast van Bianca