Hartverwarmend verhaal met een tikkeltje magie en een vleugje mysterie

De magie van de verboden toren
Ben Guterson

" Zack is net verhuisd met zijn familie. Vlak bij hun nieuwe huis is een oude uitkijktoren. Zijn ouders verbieden hem naar binnen te gaan, maar wanneer Zack een meisje de toren binnen ziet glippen, gaat hij haar achterna."

De magie van de verboden toren van Ben Guterson is een fijn verhaal om even een andere wereld binnen te stappen. Een wereld met een tikkeltje magie, en een vleugje mysterie.
Wat is de cover prachtig! Als je goed kijkt zie je dat je een kijkje krijgt in de toren. De illustraties zijn ook heel mooi en maken het verhaal echt af. Jammer dat ze niet in kleur zijn.

" Achter een raam - haast niet zichtbaar door de houten planken die het bedekten - op de bovenste verdieping van de Toren, verscheen een silhouet, een schaduw die zo snel bewoog dat Zack er niet zeker van was of zijn ogen hem niet hadden bedrogen."

Ergens moest ik denken aan de Winterhuishotel serie, mysterie en de puzzel elementen zijn herkenbaar. Lukt het jou om het mysterie rondom het medaillon op te lossen? In dit boek worden ook serieuze onderwerpen als rouw, verdriet, eenzaamheid en verhuizen/nieuwe start bespreekbaar gemaakt.

Een mooi hartverwarmend verhaal.
Leeftijd: 10+

Meer recensies van De boekenkast van Bianca