En toen waren er nog....

'Een eiland, negen cursisten. Niemand kan weg.'

Negen cursisten geven zich op voor een schrijfcursus van een bekende schrijver. Een cursus om als beginnend schrijver de tips en tricks te mogen ontvangen om uiteindelijk een bestseller neer te zetten. Iedere cursist komt daar zo met zijn eigen reden.
De cursus vindt plaats op een eiland waar de cursisten een week verblijven. Zonder laptop, zonder mobiele telefoon, zonder enige vorm van contact met de buitenwereld.

De eerste schrijfopdracht gaat over een groep mensen die afgezonderd zijn en waar diverse moorden worden gepleegd.

'Show, don't tell, and kill your darlings.'

Bovenstaande quote, is een advies dat je bij voorkeur niet te letterlijk moet nemen.
Maar wat als een schrijfopdracht de realiteit wordt? Een week vol angst waarin contact met de buitenwereld en ontsnappen onmogelijk is.

En toen waren er nog......

Een thriller waarvan ik vind dat het begint als een roman.
Maar waar de spanning gelukkig niet te lang op zich laat wachten.
De hoofdstukken zijn kort, dus stoppen is moeilijk.
Elvin heeft een fijne, beeldende schrijfstijl. Het eiland kwam in mijn hoofd tot leven, maar aan sommige gruwelijke omschrijvingen kon ik gelukkig het plaatje in mijn hoofd net iets anders schetsen.
Het benauwde gevoel van willen ontsnappen, maar geen kant op kunnen, was goed voelbaar. Een bepaalde onrust ging door mijn lijf. Achterom kijken als ik in het donker naar boven ging, je weet namelijk maar nooit.
Heerlijk als een schrijver die spanning op zijn lezer weet over te brengen!

Genoten van dit boek, zeker een leestip!

Meer recensies van De boekenkast van Bianca