Een pareltje!!!

"Een geheim. Een liefde. Een leven."

In Sant' Anna maak je kennis met de 61 jarige Chiara Arrighetti, de beroemdste modeontwerpster van Italië. Chiara zwijgt over haar privéleven en het leven voor het succes, al 39 jaar.
Wat is er in 1944 gebeurd waar Chiara tot op de dag van vandaag met niemand over praat?
Toch vindt Chiara dat haar kinderen de waarheid dienen te weten. Samen met journalist Francesca is ze klaar om de waarheid op tafel te leggen. Aan de hand van Chiara's dagboek en gesprekken met Francesca, wordt er een begin gemaakt aan de autobiografie van Chiara Arrighetti.
Beetje bij beetje krijgt Francesca als allereerst de waarheid te horen over de afschuwelijke gebeurtenissen die hebben plaatsgevonden.

Aan de hand van korte hoofdstukken en sprongen in de tijd, neemt Jerrad je mee in het leven van Chiara. Jerrad schrijft heel gedetailleerd waardoor de personages en de omgeving tot leven komen. Hierdoor heb ik ook echt het gevoel iedereen goed te kennen, dit vind ik een meerwaarde aan het verhaal. Het verhaal speelt zich af in Italië, Jerrad heeft hiervoor ook goede research gedaan, meerdere gebeurtenissen en de omgeving heb ik gecontroleerd, om te kijken of mijn beeldvorming klopt.

Sant' Anna heeft mij echt geraakt, zoveel emoties. Ik lees graag over de Tweede Wereldoorlog, maar het stukje geschiedenis tijdens de Tweede Wereldoorlog in Italië was mij niet bekend.
Het gaat zeker niet alleen over de oorlog. Jerrad heeft hierin een hele mooie balans weten te vinden waar ook zeker ruimte is voor de liefde. De opbouw van het verhaal is heel goed. Door het lezen over het verleden, het heden en de gesprekken met journalist Francesca, blijf je geboeid lezen en dat maakt het verhaal zo interessant. De vragen die ik tijdens het lezen had, heeft Jerrad goed weten te verwerken, zo ontstaan dezelfde vragen ook bij journalist Francesca.

De titel en cover zijn echt heel goed gekozen, ik kan hier niets over zeggen, maar als je Sant' Anna gaat lezen wordt dat zeker duidelijk!

Jerrad heeft een fijne schrijfstijl. Van zijn vorige boeken heb ik ook genoten, maar Sant' Anna heeft een speciaal plekje in mijn hart gekregen

Meer recensies van De boekenkast van Bianca