Bouwen aan je eigen mentale kracht

Dai Carter voor mij bekend van het tv programma 'Kamp van Koningsbrugge', waarin deelnemers de uitdaging aan gaan om één van de zwaarste opleidingen van Nederland aan te gaan, namelijk: Special Forces.

"Wij opereren altijd in het diepste geheim. En moeten fysiek en mentaal voorbereid zijn op de meest extreme uitdagingen."

Het Korps Commandotroepen zijn de Special Forces van de Koninklijke Landmacht. Een extreem zware opleiding die niet voor iedereen geschikt is. Wie deze opleiding haalt is niet alleen fysiek sterk. Je haalt de opleiding omdat je mentaal heel erg krachtig bent.

Dai deelt in dit boek verschillende tips en ervaringen hoe je mentale kracht kan toepassen in je eigen leven. Dit doet hij aan de hand van verhalen die hij heeft meegemaakt tijdens de jaren als commando speciale operaties.
Zijn verhalen zijn natuurlijk niet te vergelijken met ons 'normale' dagelijkse leven, maar Dai geeft je genoeg stof tot nadenken.

Hoe ga je bijvoorbeeld om met pijn, met stemmen in je hoofd die zeggen dat je moet opgeven in een bepaalde situatie? Vaak heeft dit te maken met discipline. Hoe is je zelfbeheersing, je wilskracht en je zelfdiscipline? Dit allemaal is onderdeel van je mentale kracht.

Ik vond Nu of nooit erg interessant en inspirerend. Bijzonder om te lezen over een beroep dat ver van mijn bed staat. Ik ga zeker met mijn mentale kracht aan de slag, met mijn discipline zit het wel goed, maar met vaste routines kan ik vast nog veel bereiken!

Meer recensies van De boekenkast van Bianca