LEUKSTE. KERSTBOEK. OOIT.

LEUKSTE. KERSTBOEK. OOIT!

"Why couldn't it be Christmas, Christmas, Christmas everyda-a-a-a-ay?"

Met dit liedje begint eerste kerstdag voor Noëlle. Noëlle houdt van kerst, Noëlle is kerst en dan is ze ook nog jarig op eerste kerstdag!
Ieder jaar nodigt Noëlle haar familie en vriendin uit om bij haar kerst en haar verjaardag te vieren. Alles moet tot in de puntjes verzorgd zijn en de genodigden houden zich natuurlijk aan al haar wensen.
Maar wat als eerste kerstdag helemaal in de soep loopt en er niets volgens planning verloopt?
Het is maar één keer per jaar eerste kerstdag toch?

Wat was dit een fantastisch, super leuk, hysterisch tof boek! Vanaf de eerste bladzijde zat ik te genieten van de kerstsfeer die zo fijn beschreven is. Met een glimlach op mijn gezicht ging ik van eerste kerstdag, naar eerste kerstdag, naar eerste kerstdag. Iedere keer zat ik weer te gniffelen als ik Bianca Ryan in mijn gedachten hoorde zingen. Denk dat ik voor altijd aan dit boek denk bij het horen van dit nummer!

Lisette heeft een hele fijne humoristische schrijfstijl. Zoals ze overkomt op haar Instagram, dat zie ik terug in haar schrijven.
Ik heb het huis van Noëlle helemaal in mijn hoofd, de fantastische kerst woonkamer, de keuken, het badkamer tafereel en natuurlijk buuf met haar lieve hondjes. Haar familie heeft ook een gezicht gekregen in mijn hoofd. Fijn dat je zo beeldend schrijft, Lisette!

Mijn man keek mij regelmatig vragend aan van: Waarom lach je? "Dit is zo grappig", kon ik alleen maar zeggen, met tranen in mijn ogen van het lachen!

Dankjewel voor mijn langste kerstervaring ooit. Ik hou het (hopelijk) zelf bij één eerste kerstdag !
Een verfilming zou trouwens GE.WEL.DIG zijn!

Zoek je nog een leuk boek om het nieuwe jaar mee in te luiden? Dan kan ik je dit boek met veel plezier aanraden. Met de eerste kerst voorbereidingen kan je namelijk nooit vroeg genoeg beginnen!

Meer recensies van De boekenkast van Bianca