Spits schrijft zoals hij praat op de radio: het

18 december 2020
“Alles lijkt zoals het was” is het laatste boekje van Frits Spits. Hij vertelt daarin over het overlijden van zijn vrouw Greetje en wat dit nog steeds met hem doet. Hij heeft veel steun aan de muziek en ieder hoofdstuk is gekoppeld aan een Nederlandstalig stuk wat veel voor hem betekent. Iedere keer na het lezen van een hoofdstuk een nummer beluisteren, want de meesten had ik nog nooit gehoord. Bedacht me tijdens het lezen van dit boek dat iedereen wel zo’n boek zou kunnen schrijven (even afgezien van het schrijftalent dat natuurlijk niet iedereen bezit) maar we hebben allemaal wel nummers die veel voor ons betekenen en waar we kracht uit halen. Spits is, net als ik, vooral van de teksten en dat is niet verwonderlijk als Neerlandicus. Het is een mooi boekje waarin we Grietje en de relatie die Frits en zij hadden, een beetje leren kennen. “Geld laat de wereld draaien, maar liefde laat de wereld zien” is wat mij betreft het mooiste regeltje uit het boek. Een aanrader! #65/2020 #boekperweek #bibliotheek #boekenliefhebber #lezenisleuk #fritsspits #bookstagram #booksofinstagram #boekenblog #boekendagboek #dutchbookstagram #bookstagrammers #boekenliefde #boekenkast #boekenwurm

Meer recensies van