Een rollercoaster van emoties

Demi Stein 28 mei 2020
In dit verhaal volgen wij Coriolanus Snow in zijn jongere jaren. De Hongerspelen zijn daar nog niet zo'n groot 'succes' als wij het kennen vanuit de originele trilogie. Hier proberen ze verandering in aan te brengen door de studenten te koppelen aan een tribuut. Coriolanus wordt gekoppeld aan een meisje die erg bijzonder is, ze zet zijn wereld op zijn kop en zijn leven zal nooit meer hetzelfde zijn. Ze beleven met zijn tweeën allerlei gebeurtenissen en het is een rollercoaster van emoties!

Wát een boek. Ik heb hier zo van genoten! Ik wil meer....

Het is in eerste instantie een beetje gek om over Coriolanus te lezen. Wij kennen hem op een niet zo positieve manier, maar in dit boek is hij nog jong en redelijk onbeschadigd, waardoor hij overkomt als een hele normale en vriendelijke jongen. Hierdoor kreeg ik in het begin ook empathie voor hem.

Echter hoe verder je in het boek komt, hoe meer er gebeurd en hoe meer dit ook effect heeft op zijn leven en persoonlijkheid. Je gaat zien wat hem verandert heeft. Hierdoor sloot ik het boek zonder empathie voor Coriolanus, maar tegelijkertijd onder de indruk van zijn karakterontwikkeling.

Suzanna haar schrijfstijl is zoals gewoonlijk weer geweldig. Het leest weer makkelijk weg en het verhaal is zo opgebouwd dat je niet wilt stoppen met lezen. De karakters zijn interessant en de plottwisten maken het een heel interessant gebeuren. Ik merkte het niet eens dat het 600 pagina's waren, het klopte gewoon precies!

Ik heb dus wederom genoten van een verhaal van Suzanne, van mij mogen er meer komen!

Meer recensies van Demi Stein