Herkenbaar en spannend

Demi Stein 01 september 2020
In dit boek volgen we een vriendinnen groepje die ervan dromen om professioneel ballerina te worden. Ze doen hun best om deze droom werkelijkheid te maken. Indra, de hoofdpersoon in dit boek, is hier dan ook continue mee bezig. Je leest over hoe hard zij haar best doet en waar zij zoal tegen aanloopt. Eén van de grotere problemen is toch wel jaloezie. Al deze meisjes willen graag ver komen, maar ze weten ook dat niet iedereen het gaat halen.

Maar de problemen beginnen pas echt als de vriendinnengroep wordt toegevoegd aan een chatgroep. Iemand dwingt hun dingen te doen, die ze eigenlijk helemaal niet willen doen. Het lijkt erop dat "Truth or Dance" de meiden tegen elkaar op wilt zetten. Er komen ook geheimen boven tafel waar niemand blij van wordt. De dames proberen het te stoppen, maar er lijkt geen ontkomen aan. Algauw komen ze erachter dat dit nog maar het begin is van alle ellende.

Ik heb genoten van dit verhaal! Het is een mooi, spannend Young Adult boek waar aspecten in voor komen die voor de jeugd herkenbaar zullen zijn. Ik denk dat het daarom ook een perfect boek is voor de jeugd, die ze ook leuk zouden vinden om te gaan lezen.

De opbouw van het boek is heel mooi gedaan. Je leert de vriendinnengroep kennen en wordt eerst meegenomen in hun schoolleven. Je ziet hoe hard deze meiden werken en automatisch groeit hierdoor een stuk respect. Maar algauw wordt de spanning opgevoerd als eenmaal de chatgroep in het leven geroepen is en er opdrachten worden gegeven. Hierin wordt de spanning steeds iets meer opgebouwd. Aan het einde van het boek is het zo spannend, dat ik eigenlijk heel graag met deel twee wil gaan beginnen! En ik kan je vertellen, dat probeer ik ook zo snel mogelijk te gaan doen... Ik wil weten hoe dit verhaal verder gaat!

Meer recensies van Demi Stein