Goed plot, personages konden beter

de_Stefs 25 mei 2020
Vincent, Jules, Sylvie en Sam zijn carrièrejagers op Wallstreet. Wanneer de vier vast komen te zitten in een escaperoomlift moeten ze op elkaar gaan vertrouwen om er levend uit te kunnen komen. Gaat dat lukken? Of is 1 van hen een moordenaar?

Ik heb dit boek geluisterd via bookchoice, waarbij de verschillende delen (Sarah Hall en De Lift) afwisselend door een vrouw en een man verteld werden. Dit was prettig en paste goed bij de verschillende delen.

De karakters waren jammer genoeg minder prettig. De nadruk lag toch echt vooral op de slechte eigenschappen, wat er voor zorgde dat de personages minder echt over kwamen. Ik geloof namelijk niet dat iedereen die op Wallstreet werkt alleen maar slechte eigenschappen heeft.

De plot was verder goed, het boek bouwde ook goed op. Het verhaal zit ook wel ingenieus in elkaar. Waarom ik dan toch niet laaiend enthousiast over kom? Op het eind hadden nog een paar zaken netjes afgehecht mogen worden. Dan was het verhaal compleet geweest van begin tot eind.

Meer recensies van de_Stefs