Afgezaagde thriller, jammer

de_Stefs 13 april 2020
Iris laat haar zoon Levi bij vrienden achter om alleen op vakantie te gaan naar haar moeder. Wat zij niet weet, maar de lezer wel, is dat ze dan al gestalkt wordt. Onderweg neemt ze een lifter mee. Of dat slim is valt nog te bezien. En waar begint ze eigenlijk aan, met weinig rij-ervaring besluiten om in een oldtimer naar Portugal te rijden…

Helaas begint deze thriller echt als een van de vele duizenden thrillers (stalker kiest slachtoffer en fantaseert erover). Kleine plotwendingen op ongeveer de helft komt verhaal wel iets ten goede.

Ook de personages zij erg standaard: een naïef slachtoffer met gescheiden ouders en net uit liefdeloos huwelijk. Standaard slechterik die kikt op angst en onmacht bij slachtoffer.

Gelukkig komt er op een gegeven moment wel spanning in het verhaal waardoor het toch nog vlot leest. Maar echt onder de indruk ben ik niet van deze thriller.

Meer recensies van de_Stefs