Een thriller waarbij het beste tot het laatst wordt bewaard

Diane Kooistra 21 juni 2023
Het boek Wat ik niet deed van Johnny Bollé is gisteren uitgeroepen tot de nummer twee van de beste vrouwenthrillers van 2022.
Ik schreef in november over het boek “Johnny Bollé weet in een paar zinnen de personages en hun karakters neer te zetten.
Daarnaast kan hij met verschillende plotwendingen de lezer steeds weer verrassen.”

Dit jaar schreef hij wederom een thriller Alsof ik nooit heb bestaan en terwijl Johnny in spanning wachtte op de uitslag van @vrouwenthrillers zat ik vol spanning zijn boek te lezen.

Het verhaal gaat over Gabriel die na 20 jaar gevangenisstraf weer vrij komt en zijn leven weer op de rit krijgt. Het andere verhaal gaat over Olivia wiens leven in stukken uiteenvalt na de ontvoering van haar dochter. Zij is ervan overtuigd dat Gabriel wraak wil nemen omdat zij ervoor heeft gezorgd dat hij in de gevangenis belandde.

Mijn borst gaat wild op en neer, ik moet op adem komen. Verdomme! Het loopt volledig uit de hand.

Johnny Bollé weet de spanning goed op te bouwen, de hoofdpersonen komen op het juiste moment tot de conclusie wie de dader zal zijn en dat verhoogt net de spanning. En dan is het er nog niet. Op weg naar het plot raapt de hoofdpersoon een tak op om nog te kijken of die als zwaard gebruikt kan worden in zijn strijd terwijl er eerdere gesprekken door zijn hoofd gaan…

Hij maakt echte personen van zijn fictieve personages, mensen die worstelen met gevoelens en gedachten maar hij maakt het niet zo complex dat het onoverzichtelijk wordt. Dat is ook te danken aan de duidelijke hoofdstuk indeling en titels van de hoofdstukken.
Het einde zorgt voor tranen bij de karakters en de lezer want Johnny Bollé heeft wederom een thriller geschreven waarbij het beste tot het laatste bewaard wordt.

Meer recensies van Diane Kooistra