mooie roman om echt van te genieten

Diane Kooistra 04 september 2020
Het leven van Tally staat op de kop als haar broer van moord wordt beschuldigd, ze gaat terug naar haar roots en haalt veel herinneringen naar boven over haar jeugd en die waren niet altijd even mooi. De lezer wordt lang in het ongewisse gelaten over wat er precies is gebeurd en waarom ze naar San Francisco is gegaan.

Dit is een hele ingrijpende roman om te lezen. Het is rustig geschreven met mooie zinnen waarin teksten staan die je als lezer echt kunnen raken.
“Soms voelt het huis zo zwaar dat het mij niet verbaast dat het niet instort terwijl wij liggen te slapen.”
Met een vader die soms in wintertijd zit en soms in zomertijd, zoals de auteur de schrijver de stemmingen beschrijft en een moeder die er niet voor hun is groeit Tally op met een te groot verantwoordelijkheidsgevoel.
Het is echt even doorbijten om het gedeelte over haar jeugd door te komen. Maar daarna wordt jouw geduld beloond.
Het sprookje van de eeuwige zomer is echt een mooie roman van Susan Crandall waarvan je echt kunt genieten als je echt de tijd neemt om dit boek te lezen en te ervaren.

Meer recensies van Diane Kooistra