elke dag een mooi momentje samen zijn

Diane Kooistra 01 september 2020
Het is tijd om te slapen
Zit je al te gapen?
Nog even dit, nog even dat
Het is elke avond toch weer wat.

Dank de Heer voor deze dag
Dat je nu fijn slapen mag

De uitgebreide versie van dit gedicht van Marjolein Feenstra staat op de achterkant van het boek en geeft gelijk de sfeer goed weer.
Uit eigen ervaring weet ik dat het heel fijn is om samen met jouw kind de dag even door te nemen. Alleen weet je vaak niet waar je moet beginnen. Daar kan dit boek bij helpen.
Met vakjes waar je in kunt vullen voor wie je wilt bidden of andere vragen kunt beantwoorden kun je jouw kind zelf inbreng geven op dit moment.
Met de korte verhaaltjes, mopjes, liedjes en leuke plaatjes maak je het geheel niet te zwaar.
Elke dag iets anders om te doen is leuk voor de afwisseling.
Ik vond het een overzichtelijk boek, een dagboekje eigenlijk waar je ook na het invullen samen op terug kunt kijken en tot een gesprek kunt komen. De tekeningen zijn lief en eenvoudig maar mooi van eenvoud.
Ik zou dit boekje aanraden aan ouders van kinderen die net naar de basisschool gaan. Dat is zo’n stap in hun leven en zo kun je het begeleiden.
Voor oudere kinderen is er een risico dat ze het weer te kinderachtig vinden maar dat kan de ouder het beste zelf bepalen. Ik vond het erg leuk om te lezen en te recenseren

Meer recensies van Diane Kooistra