Trouw aan de belofte is een roman die heel vlot leest en die je na het lezen in gedachten achterlaat.

Diane Kooistra 15 september 2020
Trouw aan de belofte is een ontroerend verhaal. Je leest aan het begin over de relatie tussen Nicolet en haar man. De mooie herinneringen maar ook de kleine dingen die Thea Zoeteman laat doorschemeren om te laten lezen dat alles niet is wat het lijkt. De karakters zijn heel divers in dit verhaal, de egoïstische Maarten, de hartelijke Leon, De wat nerveuze en onzekere Nicolet en Renske die ook haar moeilijkheden heeft. Hun ouders zien het allemaal van de zijkant aan, maar spelen in de gedachten van Nicolet toch een grote rol.
Thea stelt een moeilijk onderwerp aan de kaak, en dat niet alleen. Ze laat ook ziet hoe Nicolet worstelt met haar geloof in God. Een hele menselijke reactie als je alleen maar problemen ziet groeien en ook onbegrip ervaart bi de mensen om je heen. Je leeft zo met Nicolet mee, maar ook met Maarten want kan hij er wat aan doen? Of niet?
Ondanks de moeilijke situatie waar Nicolet in zit wordt het niet een heel negatief verhaal. Het blijft een mooi verhaal om te lezen.
Wat ik erg waardeerde is dat Thea Zoeteman niet aan het einde ineens een oplossing heeft voor de problemen maar alleen een eerste stap laat zien. Daardoor komt het verhaal heel realistisch over. En het maakt de lezer heel benieuwd naar het volgende deel ….

Meer recensies van Diane Kooistra