Het Mysterie van Winterhuis Hotel

Dimphy1313 29 december 2023
Een erg leuk boek zeker een aanrader!

Dit is het derde deel in de serie van Winterhuis Hotel. Elizabeth snakte naar adem. Gerommel klonk van ergens diep onder het hotel. De vloer schokte, de kroonluchter en de glazen op de tafels rinkelden. Ik moet erachter komen wat er precies gebeurt, dacht Elizabeth. Ik moet Winterhuis Hotel redden.

Winterhuis Hotel schudt op zijn grondvesten. Het hotel trilt en beeft, een geheimzinnig boek verdwijnt uit een afgesloten kamer en Elizabeth en Freddy vinden verborgen boodschappen in de schilderijen aan de muren. Het lijkt erop dat iemand probeert de kwaadaardige Gracella Winters, die ergens in de geheime gangen onder het hotel begraven ligt, weer tot leven te wekken. Elizabeth en Freddy moeten de raadsels oplossen om Winterhuis Hotel te redden van Gracella's duistere magie, voordat het te laat is...

Het boek is zeker aan te raden. Het boek bevat mooie illustraties, dit vind ik een leuke toevoeging. In het begin van het boek word er regelmatig terug geblikt op wat er in deel één en twee is gebeurd. Dit is erg prettig als het even geleden is als je deel één en twee hebt gelezen.

Het eerste deel vond ik het spannendste deel van de serie. Zowel in het tweede deel als in het derde deel was er lange tijd een zoektocht gaande waardoor het pas later in het boek spannend werd. Na mijn mening had het wel wat korter gemogen, waardoor de spanning in het boek later pas echt op gang kwam. Verder een fijne schrijfstijl je wil wel echt verder lezen.

Algemene beoordeling: 4 sterren

Meer recensies van Dimphy1313