Mijn waarheid

dirksboekenkast 11 oktober 2020
Mijn waarheid is eigenlijk twee boeken in één. Je kan beginnen met Nathan of met Elias. Aan jouw de keuze, er is geen slechte keuze. Beiden vertellen ze hun waarheid. Nathan is de beste vriend en neef van Elias. Elias en Nathalie gaan trouwen en Nathan is getuige en fotograaf. Als Nathalie sterft heeft ieder zijn waarheid, maar wat is dé waarheid?
Bij deze thriller moet je je verstand gebruiken. Het verhaal springt van hoofdstuk naar hoofdstuk. De opbouw gebeurt op diverse plaatsen zodat je een beeld krijgt van het leven voor de trouw en van de trouw zelf en van de klim en na de klim. Je ziet hou de vriendschap evolueert tussen Elias en Nathan. De relatie tussen de drie vrienden en de evolutie hiervan zijn gespreid over verschillende hoofdstukken. Door de twee versies te lezen krijg je twee keer een kijk naar de gebeurtenissen. Langzaam stijgt de spanning. Alle puzzelstukjes vallen in mekaar, of toch niet helemaal. Er blijven tot de laatste bladzijden nog wat vragen wachten op antwoorden. Er zijn ook zinnen die blijven hangen zoals dit doordenkertje : Waarom was die liefde dan iet genoeg? Omdat liefde Noet altijd voldoende is om haat en verachting te verdrijven.
Het leven van de drie vrienden is erg verweven met elkaar maar een groot geheim van Nathalie hangt als een zwarte schaduw over hun leven. Krijgt deze thriller een happy end… of niet?
Ik heb al veel thrillers gelezen maar Mijn Waarheid blijft lang hangen. Ik zou veel kunnen schrijven over deze thriller maar ben bang om spoilers weg te geven.
Ook het origineel idee om twee versies in één boek te schrijven maakt van Mijn Waarheid iets speciaals.
Mijn Waarheid is, voor mij, tot nu één van de beste thrillers uit 2020 en is dus zijn vijf sterren meer dan waard.

Meer recensies van dirksboekenkast