Falend Gerechtshof leidt tot moord.

Elbert Grift 04 september 2019
Het was een enorme impact 2 jaar geleden, de moord op Anne Faber, heel Nederland leefde mee, maar gek genoeg heb ik het toen niet zo intens beleefd als in dit boek, terwijl de delicten zich toch vlakbij mijn woonplaats Putten voordeden.
Michael P. is ontmaskerd als de dader van de moord op Anne, maar waar het omdraait (en dat komt ook als rode draad door het boek heen) is het feit dat diezelfde dader nog vast had moeten zitten ten tijde van de moord op Anne (en zelfs nu nog)vanwege de brute verkrachting van 2 jonge meisjes in Nijkerk, door een absurde kronkel van het hof werd zijn straf van 16 tot 11 jaar teruggebracht zonder dat daar een aanwijsbare reden voor was, de vraag die in dit boek niet beantwoord is (en misschien ook niet past), is hoe hebben de ouders van deze meisjes deze strafvermindering ervaren, zij moeten hier toch ook met afgrijzen kennis van hebben genomen.
Het boek, geschreven door de broer van de vader, is een buitengewoon indrukwekkend relaas, talloze mensen kwamen ongevraagd helpen bij de zoektochten naar Anne, de impact was enorm, heel Nederland leefde mee.
Zelfs mediums werden opgeroepen, maar die hadden het bij het verkeerde eind, maar eerlijk gezegd, daar heb ik nog nooit iets in gezien, maar ik snap dat je in de radeloosheid alles probeert om Anne te vinden.
Dan volgt de vondst van Anne, na een spontane inzet van een 'vriend' van de dader, die de informatie uit de dader wist te ontfutselen.
Ik waardeer dit boek met 5 sterren omdat het boek zo dicht bij het volk staat, je het verdriet door de letters kan voelen, de onmacht van de ouders en de andere nabestaanden, dit boek gonst nog een poos in mijn hoofd.

Meer recensies van Elbert Grift