Digitale oorlogsvoering

Elbert Grift 09 januari 2024
Daniel Lechkov staat op het punt om op vakantie te gaan met zijn vrouw en kind als hij wordt ontboden in Kazichie een land in de buurt van Rusland om de begrafenis van zijn broer (vermoord) bij te wonen, die minister van het land is, het hoogste orgaan in het land, het is de bedoeling dat Daniel zijn opvolger wordt.
Maar zijn vrouw en kind willen weer terug naar Amsterdam, maar dat is niet zo makkelijk als de druk op hem toeneemt om de hoogste in functie te worden.
Hij beschouwt het als zijn taak om het land te gaan dienen maar hij moet dan wel afrekenen met zijn tegenstanders en dan met name de man met de duizend gezichten, wie dat ook moge zijn.
Uiteindelijk spitst het boek zich toe op de evacuatie van zijn vrouw en zijn kind en het behouden van het presidentschap in de familie Lechkov.
Ik kon maar moeilijk in het boek komen, maar ik besloot door te lezen omdat dit boek verkozen is tot het beste boek 2023 door de Mezza redactie en daar heb ik dan wel de nodige respect voor, uiteindelijk vond ik het boek wel prima al vind ik de recensies van Diederick en Tommy Verhaegen ook zeker wat zeggen en waar ik me ook in kan vinden, ik twijfelde qua sterren tussen een 3 en 4, op een schaal van 10 zou ik het boek en 7 geven, maar dat kan niet bij Hebban, omdat ik een goede bui heb laat ik de wijzer doorslaan naar 4 sterren, vooruit dan maar.

Meer recensies van Elbert Grift