Asfalt voor het goede doel?

Elbert Grift 13 juli 2019
Het verhaal speelt zich af in een land in wederopbouw na een destructieve burgeroorlog, 1 van de zaken die snel geregeld moet worden is de aanleg van een asfaltweg van 230 km.
Met een ultramoderne machine krijgen 2 medewerkers de opdracht om binnen een bepaalde tijd deze weg aan te leggen, de medewerkers hebben geen naam (althans niet voor het bedrijf waar ze voor werken) maar worden uit veiligheidsoverwegingen als cijfers aangeduid tw. 4 en 9, waarvan 4 de meest betrouwbare is, 9 lapt de strenge regels aan zijn laars maar moet dat bekopen later.
Een vrij mysterieus verhaal, waar de absurditeit hoogtij viert maar toch een zeer onderhoudend karakter heeft, de spanning tussen de medewerkers loopt voelbaar op, maar escaleert steeds net niet.
Ik hou van deze schrijver, het is niet anders.

Meer recensies van Elbert Grift