Flipperkast

Elbert Grift 25 januari 2020
Jovanny is een wat schuchtere man die in zijn nieuwe omgeving terecht komt bij een aantal jonge mensen die hij als zijn vrienden gaat beschouwen, iedereen sluit hem in de armen en 's avonds heeft hij altijd wel wat om handen nu hij in de groep is opgenomen.
Maar na het aftasten van de persoonlijkheden blijkt ieder persoon die bij de club wel iets vreemds om hem of haar heen te hebben hangen, met iedereen is er wel wat bijzonders.
Als er wat wisselingen in de groep zijn wat leidt tot nieuwe (onverwachte) relaties neemt ook de spanning toe, wat uiteindelijk uitmondt in moord.
Ik heb zelden een boek gezien bij Hebban die gemiddeld zo hoog werd gewaardeerd als Bloedmaan van Johnny Bolle, dus dat trekt, Egyptisch Blauw kwam eerder op mijn pad, dus ik besloot dit boek eerst maar eens te verorberen teneinde een indruk te krijgen van de auteur, en ik val maar gelijk met de deur in huis, het viel me zwaar tegen, het is rommelig, vaak kinderachtig geschreven en door de vele veranderingen binnen de groep wordt het verhaal met de bladzijde ongeloofwaardiger, het is alsof de schrijver tijdens het schrijven er steeds wat bij verzint en dat komt absoluut niet ten goede aan het verhaal, ik deel het enthousiasme van de meeste lezers totaal niet, integendeel er zijn in mijn ogen honderden betere thrillers, ik zal ooit nog wel aan Bloedmaan toe komen, maar voorlopig even niet.

Meer recensies van Elbert Grift