Het ontstaan van ......

Elbert Grift 16 april 2018
Een familie vestigt zich op een plaats die ze tot Macondo dopen, dat is het eerste ontstaan die van een nieuwe plaats, langzaam maar zeker wordt het een dorp met een eigen volk, waar niet alleen de liefde maar ook de jaloezie de kop op steekt, ruzies ontstaan, en zelfs politiek begint door de originele familie, gevolgd door oorlogen, maar ook de wetenschap spreekt een woordje mee, zo wordt de lezer door de jaren heen getrokken met het ontstaan van diverse zaken via een familiekroniek.
Ik had dit boek al jaren lang op mijn to read lijst staan, nu had ik eindelijk het boek in huis, nog wel in de laatste versie, maar het maakte mijn verwachtingen helaas niet waar, ik werd gek van de namen, die weliswaar voor in het boek in de familieboom stonden, maar zoveel op elkaar leken dat je evengoed de kluts kwijt raakte, dit boek vergt goede concentratie ondanks het feit dat het niet moeilijk is geschreven, ik ben blij dat ik het gelezen heb en er over mee kan praten, maar ik ben ook heel blij dat ik het uit heb.

Meer recensies van Elbert Grift