Het eiland

Elbert Grift 24 januari 2024
Vanessa Carvin komt op een eiland aan om haar leven af te sluiten en te heropenen, ze verandert haar naam in Willow Hale (2e en meisjesnaam) en scheert haar hoofd (bijna) kaal, op het eiland wonen slechts 400 mensen en dat is precies wat ze zoekt, rust.
Haar leven hiervoor met Brendan Carvin en de 2 dochters Emma en Rebecca verloopt als een normaal gezin, dat verandert op een korte vakantie van het gezin, nog meer als Brendan wordt opgepakt door de politie even daarna.
Ook dit boek van Boyne weer vliegensvlug uitgelezen, het is niet dik, maar afgezien daarvan is het vreselijk boeiend en wil je maar door en door, ik heb al vaker gezegd dat als ik ooit schrijver zou zijn geworden, dat ik dit op dezelfde manier zou willen doen als Boyne, de boeken hebben iets warms gezelligs over zich net alsof je constant luimerend bij de open haard zit, dat zelfde heb ik bijvoorbeeld bij Henning Mankell, als het over misdaadboeken gaat, het is het eerste boek van een kwartet, nou laat maar gauw komen die andere 3, heerlijk leesvoer.

Meer recensies van Elbert Grift