Toen ik voorhet eerst ontdekte dat dit boek er aankwam, was ik gematigd nieuwsgierig. Een boek à la ‘De Hongerspelen’ klinkt goed maar de cover sprak mij niet zo aan. Dus opgelucht zette ik ‘m op mijn 100+ ooit-te-lezen-lijst in plaats van rechtstreeks op mijn verlanglijst. Ik hoorde mijn boekenkast (en manlief) al zuchten van opluchting! Tja… en toen startte de hype…. In korte tijd las ik zo veel enthousiaste beoordelingen over dit boek dat ik mijn nieuwsgierigheid almaar toenam. Toen de leesclub van Hebban voorbij kwam was ik inmiddels overtuigd dat ik dit boek echt graag wilde lezen zonder dat hij halverwege of zelfs onderop mijn tbr lijst zou eindigen en schreef ik me in.
Het vreugdedansje dat ik deed toen ik ontdekte dat ik mee mocht doen bleef duren tot aan het einde van het boek. Eindelijk weer, zo’n niet-weg-te-leggen boek, één die alles in zich heeft; spanning, (familie)liefde, avontuur, bizarre omstandigheden, een mega kreng, heel veel foute mannen(en dan helaas niet echt de lekkere soort),geheimen etc.
Ik vind dit boek dan ook een echte aanrader en als je fan bent van de boeken/films van ‘De Hongerspelen’ mag je ‘m eigenlijk echt niet missen. Hoewel hij natuurlijk niet voor iedereen zal zijn, er zijn verschillende hypes aan mij voorbij gegaan, dat ik er ook niet veel van begreep, maar deze…..tja… hij heeft me te pakken.

Reacties op: Een hype waar ik in meega.

Het schaduwjaar - Kim Liggett
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 18,99 Bestel het e-book € 11,99