Uniek, speciaal einde!

elinevandm 23 februari 2024
De laatste die sterft van Helen Fields is een standalone verhaal en dus geen deel van de gekende Ava & Luc serie. Het was dus eventjes wennen, maar al snel zat ik volledig in het verhaal. We maken kennis met Sadie, een privédetective die ingehuurd werd door de familie Clark om hun vermiste dochter Adriana te vinden. Sadie kan haar terugvinden, maar het is echter te laat voor een goede afloop. Adriana is vermoord en wel heel erg bruut ook. De gemeenschap lijkt het echter niet zo heel erg te vinden, gezien de Clark’s oorspronkelijk uit Amerika komen en Adriana een Latina meisje was. Het verhaal focust ook sterk op de legendes en mythes die het eiland rijk is en je moet er wel van houden. Op een bepaald moment worden er heidense rituelen uitgevoerd en fronste ik toch ook even mijn wenkbrauwen. Het draagt wel bij aan een mysterieuze/mystieke sfeer, maar voor mij hoeft het allemaal niet zo feeëriek te worden. Het verhaal staat wel bol van de spanning, hoewel er toch af en toe wat toevalligheden in het verhaal sluipen. Sadie zelf is ook een onbezonnen persoon die af en toe écht zeer ondoordachte beslissingen neemt, die niet altijd even goed uitdraaien of warm verwelkomd worden in de gemeenschap. Veel vrienden maakt ze dus niet op het eiland. Het einde is echter onverwacht en greep me wel aan. Het is zo een einde waarvan je er niet veel tegenkomt in boeken en dat kon ik wel ten zeerste appreciëren. De laatste die sterft is een speciaal verhaal, maar zeker wel een aanrader om te lezen. Ik geef het boek dan ook 4 sterren.

Meer recensies van elinevandm