Geweldig derde deel!

elinevandm 12 april 2024
De stille vogel is het derde deel van de reeks rond John Adderley. Eerder las ik Het laatste leven en De andere waarheid. Beide delen konden mij enorm bekoren (zeker deel 1 dat ik 5 sterren gaf) en dit derde deel is ook weer om duimen en vingers bij af te likken! John Adderley is als één van de eerste personen ter plaatse als er een bot gevonden wordt in het nest van een vogel. Na onderzoek blijkt het om een menselijk bot te gaan en wordt er al snel gedacht aan de Brodin tweeling die vele jaren eerder verdween en nooit meer werd teruggezien. Daarnaast maken we in dit boek ook kennis met een andere familie, waarvan het aanvankelijk wat onduidelijk is hoe zij in dit geheel passen. Dat wordt echter duidelijk naarmate het verhaal vordert.

Het boek is net zoals zijn twee voorgangers vlot geschreven en boeiend om te volgen. Het verhaal greep me al snel en stoppen met lezen was uiterst moeilijk. Het schrijversduo weet de lezer vast te houden en gidst die tot het einde mooi rond in zijn boek. Alle eindjes worden mooi aan elkaar verweven en bepaalde zaken had ik echt niet zien aankomen. Het ene onderdeel van het onderzoek sprak me net iets meer aan dan het andere, maar toch hinderde dit mij allerminst. Met De stille vogel levert dit duo weer een topper af en kan ik niet wachten op een vierde deel! Ik geef dan ook graag 5 sterren!

Meer recensies van elinevandm