Een echt verhaal waar Dowton Abbey een ontmoeting heeft met Agatha Christie

elinevandm 22 juli 2019
De Mitford moorden is een redelijk traag verhaal dat niet de gruwelijkheden tot in detail beschrijft. Een spatje bloed hier en daar is al meer dan voldoende voor de schrijver Jessica Fellowes. Een echt verhaal waar Dowton Abbey een ontmoeting heeft met Agatha Christie. De figuren doen echt denken aan de bekende familie Crawley met het grote landhuis en de typische manieren van rijkere families. Een Agatha Christie verhaal door de typische kenmerkende stijl van haar. Traag, maar wel spannend. Ook hier weer de typische Engelse elementen die boven komen en de stijl van na de oorlog.

De Mitford moorden is geen gruwelboek. Acties worden goed afgewogen en er wordt geen gebruik gemaakt van de hedendaagse forensische wetenschap. Als je dus houdt van een snel verhaal vol spanning en actie en heel veel bloed, dan zal dit zeker geen verhaal zijn dat je zal bekoren. Hou je echter van een langzamer boek dat wel goed geschreven is en hou je van de typische Engelse stijl, dan zal dit verhaal misschien toch een plekje moeten krijgen op je wishlist.

Ik vond de Mitford moorden wel een goed boek om te lezen. Tof om te zien dat de Mitford familie nog zeker in 5 boeken voor zal komen. Ik ben wel benieuwd om te lezen over wie Jessica Fellowes het nu gaat hebben in het volgende deel en of Louisa er ook nog een rol van betekenis in zal spelen.

Ik geef het eerste deel van de Mitford moorden serie een mooie score van 4/5!

Meer recensies van elinevandm