Wat een indrukwekkend verhaal

Elss 31 juli 2020
"Gelezen" als luisterboek. Het boek wordt prachtig voorgelezen door Louis van Beek. Hij heeft de juiste stem en vindt de juiste intonatie.
De schrijver komt op het spoor van een bijzondere liefdesgeschiedenis uit de elfde eeuw.
Het verhaal gaat over Hamoutal, de bekeerlinge. Hij reist haar achterna: van Rouen naar Narbonne, Marseille, Palermo, Caïro en weer terug naar Monieux waar hij was gestuit op dit verhaal. Zijn persoonlijke reisverslag wisselt hij af met het verhaal over Hamoutal. Hij kruipt helemaal in het verhaal, de tijd, de omgeving, de kleding en de gewoontes. Zijn verbeelding beschrijft hij heel indrukwekkend in mooie taal. Er komen wel veel nare slangen voor in het boek. Dat had voor mij wel wat minder gemogen. Ik droom erover, maar Hamoutal is een levend persoon voor mij geworden, de progroms heb ik meegevoeld en de macht van de kruisvaarders heb ik ervaren. Een geweldig mooi boek.

Meer recensies van Elss