Verkeer!

Els Van Haute 14 oktober 2019
Fiep in het verkeer. Tekst: Annemarie Terhell en Gioia Smid. Tekeningen: Fiep Westendorp.

Na Fiep in de natuur is er nu ook Fiep in het verkeer. Uitgebracht in samenwerking met Veilig Verkeer Nederland en met een aanbeveling van de Minister van Infrastructuur en Waterstaat Cora Van Nieuwenhuizen.

Dit boek is bedoeld om kinderen (vanaf 4 jaar) op een speelse wijze wegwijs in het verkeer te maken. Ze leren over het verkeer op de stoep/op de fiets/op de weg en overal (lucht, water, spoor,…). Er komen verschillende soorten fietsen aan bod maar ook hoe je een stoeptuintje moet maken, je leert spelletjes voor op straat of in de wagen,… Kortom, dit is een heel breed en gevarieerd boek. Zelfs de beroemde hond Bender komt even voorbij! (Benieuwd!? Lees het boek!)

Tussen de hoofdstukken staan er interviews met mensen uit een groot gamma van sectoren: jonge fietsers, een blindengeleidehond, brandweermensen,… En dat alles opgefleurd met foto’s én enorm veel geweldige tekeningen van Fiep. En Fiep is altijd indrukwekkend goed. Fijn is ook dat ik best wel wat tekeningen herken van andere boeken.

Dit boek zit echt tof in elkaar: het is leerrijk, boeiend en de (soms best al oude) tekeningen passen er perfect bij. Alles sluit mooi aan bij elkaar. Zelfs de schutbladen zijn pareltjes en oh ja: dit boek heeft de beste ex libris ooit.
Kortom: een ferme aanrader!

Meer recensies van Els Van Haute