Erg matig

Elsofie 06 mei 2019
Het belooft zo spannend te worden, een psychologische thriller. Daar hou ik wel van maar ik werd teleurgesteld. Het verhaal is niet geloofwaardig, de karakters erg eendimensionaal. Ze zijn goed of slecht zonder dat er inzicht wordt gegeven hoe ze zo zijn geworden. Eigenlijk gedragen ze zich regelmatig behoorlijk vreemd. Daardoor is het voor mij ook moeilijk sympathie voor hen op te brengen. Waarom is Fay zo onderdanig, waarom Jack zo’n tiran? Is het door haar verleden dat in kleine tussenstukjes wordt beschreven? Ik geloof er niets van. En verder is het weer een boek met veel rijke dames en heren, dure spullen, alcohol en stevige seks (dat moet ook tegenwoordig). En het slot is zowel heel erg voorspelbaar als ongeloofwaardig.

Meer recensies van Elsofie