Spannend tot het einde

EmaSindelarova 20 april 2020 Auteur
De sekte is een verhaal, dat op waarheid gebaseerd is. De schrijfster put uit haar eigen levensverhaal en dat maakt het voor mij extra interessant. Al is dit boek echt 'een dikke pil' waar ik normaal gesproken niet van houd, heb ik dit boek vrij snel gelezen. Het is spannend, intrigerend en knap in elkaar gezet, daarom blijft het boeien tot het einde. Elk hoofdstuk begint met een (in cursief gedrukt ) stukje van een ander verhaal. Naarmate je verder leest wordt het je duidelijk wat de twee verhaallijnen met elkaar te maken hebben.
Ik heb me vaker afgevraagd waarom mensen in een sekte treden. En zeker als het een niet-religieuze sekte is en de leden hoogopgeleide, zelfverzekerde mensen zijn. Na het lezen van dit boek begrijp ik dit beter. Het is net als met een gewelddadige relatie. Het gaat niet meteen mis. Het gaat juist fantastisch in het begin. En dan, stapje voor stapje, neemt alles een andere wending.
Bovendien gebruiken de sekteleiders, zoals Oswald in dit verhaal, vaak technieken als hypnose en slaapgebrek om hun leden te manipuleren.

Een bijzonder verhaal! Ik zal de andere delen van de trilogie ook lezen.

Meer recensies van EmaSindelarova