Een fleurig boeketje

EmaSindelarova 20 september 2021 Auteur
Heel aangenaam om de bloemrijke personages uit Escapades te leren kennen! Dit was het eerste boek van Onno van Gelder jr. dat ik heb gelezen. Zijn stijl is beeldend, hij neemt de tijd om zijn personages voor te stellen en beschrijft even bloemrijk de setting.
Een geweldig idee, om floriografie, de geheime bloementaal, te gebruiken voor zijn verhalen. Het viel mij op tijdens het lezen, dat er in elk verhaal bloemen voorkomen, maar het werd mij duidelijk gemaakt aan het einde van zijn boek door auteur zelf. Een origineel idee!
De prachtige tekeningen van Hilde Orye maken dit boek een mooi hebben-dingetje, ik verlang nu naar een echt boek, op mijn e-reader mis ik de kleuren en kan het papier niet met mijn vingers voelen. Ik vraag me af... misschien ruikt het boek ook heerlijk?

Meer recensies van EmaSindelarova