Teder en herkenbaar verhaal over de eerste liefde

EmaSindelarova 21 januari 2020 Auteur
Ik probeer de juiste woorden te vinden om dit verhaal te beoordelen, maar als schrijver blokkeer ik weer volledig. Ik wil eigenlijk helemaal niets beoordelen, dit verhaal moet je lezen en dan voelen wat het met jou doet. Een woord komt steeds bij mij naar boven: teder. Een teder verhaal. Heel makkelijk te volgen, meeslepend, hoewel dit geen thriller is. Ik wilde Peter volgen, lezen wat er met dit jongetje gaat gebeuren. De auteur omschrijft heel mooi de ontwikkeling van een jongetje tot een jonge man. Herkenbaar, ook voor een vrouw. De eerste gevoelens van verliefdheid, de schaamte, zich onbegrepen voelen, de eerste keer vrijen en dan onvermijdelijk de eerste teleurstelling en desillusie. Op de achtergrond de gebeurtenissen van de jaren zeventig en tachtig (ik las het verhaal over de ramp van Tsjernobyl nu door de ogen van een jongen uit het Westen, wij in Tsjechië wisten wekenlang nergens van...). En de alsmaar aanwezige stem van de moeder die zegt: "Je vrijt met één of geen!'

Meer recensies van EmaSindelarova