Wie ben ik?

EmaSindelarova 27 december 2022 Auteur
Konijntje Santiago ziet er wat anders uit dan zijn paps, mams en zijn broertje. Hoe komt dat, vraagt hij zichzelf af. Op een dag vertellen hem zijn ouders een geheim, Santiago is niet in België geboren en is dus geen Vlaamse reus. Aha! Maar wie ben ik dan wel? Waar kom ik vandaan? Santiago gaat op reis naar zijn roots en naar zijn ware zelf.
Herkenbare thema's voor jong en oud, maar vooral adoptiekinderen en hun ouders.
Het boekje is bedoeld om voor te lezen aan kinderen vanaf ongeveer 7 jaar (groep 4/5). Zelf lezen vanaf 8/9 jaar (groep 6/7).
Ook konijnen kennen verschillende rassen en veel komen in dit verhaal voor. Een dwergkonijntje, Vlaamse reuzen, vulkaankonijnen, allemaal een beetje anders, maar ze helpen elkaar en maken geen ruzies over. Daar zouden wij tweevoeters iets van kunnen leren!
De metafoor van vuur vond ik prachtig. Je eigen innerlijk vuur ontdekken en leren beheersen, heel mooi.

"Ga op zoek naar jouw vuur, zet jezelf maar in lichterlaaie. Verspreid jouw vlam Toon je wereld wat jij kan."

Meer recensies van EmaSindelarova