Geweldige serie

EMBV 19 augustus 2020
Bitter Falls het vierde boek in de Stillhouse Lake-serie van Rachel Caine en het hield heel goed gelijke tred met de andere boeken in de serie.

Donker en intens, Bitter Falls zal de lezers die de Stillhouse Lake-serie hebben gevolgd niet teleurstellen, want het is net zo goed geschreven als de vorige delen. Hier heeft Gwen Proctor te maken met een cold case, de verdwijning van een jonge man genaamd Remy Landry drie jaar geleden. Het verhaal is verdeeld over vier gezichtspunten: Gwen, Lanny, Connor en Sam, wat het verhaal meer diepte geeft. Daarnaast wordt de familie geconfronteerd met regelrechte vijandigheid van de buren. Dit vanwege Gwen haar verleden.

Zoals gewoonlijk zijn de personages van Rachel Caine uitstekend, of we het nu hebben over de bekende, terugkerende personages of degenen die in dit nieuwe verhaal worden geïntroduceerd. Bitter Falls houdt je op het puntje van je stoel met zijn eindeloze wendingen en plots.

De belangrijkste vraag is of dit boek gelezen kan worden zonder de vorige boeken in de serie te hebben gelezen? Mijn antwoord is ja en nee. De auteur geeft een samenvatting van enkele van de relevante gebeurtenissen. En het mysterie staat op zichzelf in dit verhaal. Dus ik denk dat een nieuwe lezer het verhaal zou kunnen volgen. De boeken volgen dezelfde karakters. Als je de eerdere delen niet zou lezen loop je veel karakterontwikkeling mis. Dat zou jammer zijn.

Bitter Falls is een boek boordevol spanning en drama. Aanrader !

Meer recensies van EMBV