Boeiend reisverhaal

EMBV 24 juni 2020
Het was weer eens tijd voor een reisboek. Dit keer een al wat ouder boek uit de eigen verzameling. Het is voor de mensen die mij goed kennen geen geheim dat ik een voorliefde heb voor Argentinië. Toen dit boek uitkwam was het dan ook al gauw aangeschaft en gelezen. Een recensie ontbrak nog, dus tijd om het te herlezen.

In dit boek neemt Dolf ons mee naar Brazilië en Argentinië. We starten in Brazilië waar Dolf en zijn vrouw Lout op bezoek gaan bij zijn dochter en van daaruit verder reizen door Brazilië en later Argentinië. Dolf laat ons van dichtbij het allemaal mee beleven. De lange soms stoffige en gevaarlijk bus en treinreizen. Er wordt veel bekeken en een stukje geschiedenis uitgelegd. Het is dus niet alleen interessant , je leert er ook nog eens wat van. Er worden niet alleen de bekende toeristische oorden bezocht, maar veelal het achterland, plekken die nog niet door toeristen worden overspoeld. Dat maakt het boek nog meer interessant.

Daarnaast worden ook vele persoonlijke belevenissen verteld, de gesprekken met medereizigers, de lokale bevolking, hun leefomstandigheden.Het geeft je een compleet beeld. Want kunnen nu beter de omstandigheden waaronder ze leven vertellen dan de plaatselijke bevolking zelf.

Dolf de Vries heeft een open manier van schrijven en daardoor wordt je ook in zijn reisverhalen meegezogen. Het is net alsof je naast Dolf loopt /zit en allemaal van dichtbij meemaakt. Zo beeldend en levendig is het beschreven.

Boek is zeker interessant voor de wereldreiziger die een bezoek aan Brazilië en Argentinië wil brengen. Maar ook zeker niet minder interessant voor de lezer die graag zijn algemene ontwikkeling wil voeden en verschillende culturen wil leren kennen.

Meer recensies van EMBV