Boeiende roman

EMBV 07 februari 2020
Ik heb genoten van Een tuin vol geheimen.Er zitten mooie thema’s in verweven zoals een oud afbrokkelend Engels landgoed, een paar familiegeheimen, een verhaal dat in het verleden duikt. Kelly Doust heeft zo’n warme schrijfstijl, geestig en absorberend. Je beleeft het helemaal mee. Een tuin vol geheimen is een boeiende roman, bij gebrek aan een betere beschrijving, een klein stukje literatuur waar je in wilt kruipen. Het is sprankelend en leuk.

In een tuin vol geheimen maken we kennis met Sylvie, thuisgekomen om haar wonden te likken en haar best te doen om haar tekortkomingen in de modezaken voor haar familie te verbergen. Wanneer ze na een afwezigheid van zes jaar terugkomt op het historische landgoed van haar familie is dat landgoed vervallen en toe aan een opknapbeurt. Het is echter crisis.

Wanneer Sylvie’s moeder Wendy haar vraagt voor het opruimen van de zolder, legt Sylvie een schat aan modegeschiedenis bloot. Maar dat niet alleen, langzaam aan komen er ook verhalen uit het verleden naar boven.

De hoofdstukken van de huidige tijd worden afgewisseld met die uit het verleden, die weer worden afgewisseld met oude nieuwsknipsels uit de krantenpagina’s, actuele nieuwsverhalen over Sylvie’s mislukte carrière, artikelen over het plattelandsleven uit vervlogen tijden met de familie Dearlove, brieven en dagboeken, fragmenten uit memoires – een hele reeks informatie komt er voorbij. De wisselingen van verhaallijn is prima te doen. Zo komt langzaam de geschiedenis van de Dearloves boven water.

Een tuin vol geheimen is een roman is een boek die aan te bevelen is. Briljant, warm, geestig en mooi!

Meer recensies van EMBV