Actueel Onderwerp

EMBV 08 september 2020
Dit jaar zijn er weer verkiezingen in Amerika. Gaat het weer Trump worden? Een vraag die vast velen bezig houdt. In het boek “Gaat Trump weer winnen” probeert men een beeld te schetsen waarom Trump de vorige verkiezingen won en wat hem zo populair maakt(e).

Dit gebeurt aan de hand van reisverhalen die in de loop van de eeuwen in Amerika plaats vonden. Door deze verhalen wordt een beeld van de Amerikaan geschetst. Op deze manier krijgt de lezer een beeld van de Amerikaan en zijn keuze om op Trump te stemmen.

Het boek leert ons dat Trump zijn uitspraken van vier jaar geleden helemaal niet zo nieuw waren. Het leert ons dat Trump die uitspraak uit de doos van Reagan tevoorschijn toverde. Of Trump de verkiezingen weer gaat winnen? Na het lezen van het boek heb je wel bepaalde antwoorden gekregen, maar niks is zo veranderlijk als de mens toch? De tijd zal het leren.

Een leuk en leerzaam boekje over de mentaliteit van vele Amerikanen. Het vertelt ons waarom en hoe ze hun keuzes maken.

Meer recensies van EMBV