Boeiend

EMBV 04 december 2019
De Oranjeleeuwinnen zijn populair en terecht deze dames zetten topprestaties neer en dat zonder poeha en sterallures. Heb al het een en ander over deze dames gelezen. Nu was het tijd voor het boek van Lieke Martens van de plank te pakken. Lieke Martens een van de vaandel dragers van het Nederlandse voetbal.

In dit boek verteld Lieke haar verhaal, we kunnen lezen hoe het allemaal begon, en hoe je met hard werken en volharding ver kan komen. Alles komt in het boek voorbij : de clubs waar Lieke gespeeld heeft, de toernooien van de Oranjeleeuwinnen. Regelmatig een Q&A waarin je nog meer over de persoon Lieke komt te weten. We krijgen een kijkje in haar privéleven. Daarnaast komen vrienden en collega’s aan het woord zoals Jackie Groenen, Danielle van der Donk, Kika van Es, Anouk Hoogendijk, Sarina Wiegman.

Het boek is daarnaast zeer rijk geïllustreerd wat het beeld compleet gemaakt. Het boek leest erg vlot. Het boek zal zeker voor de jonge voetbalmeiden die dromen van een carrière zoals Lieke een voorbeeld en misschien een houvast zijn. Een mustread voor iedereen die sport een warm hart toedraagt.

Meer recensies van EMBV