Boeiende roman

EMBV 25 november 2021
In Miss Lattimore’s brief leren we Miss Lattimore kennen, een jonge vrouw met een gave zo lijkt het. Miss Lattimore stuurt een brief naar een heer om hem te laten weten dat hij een vrouw ten huwelijk gaat vragen die niet echt van hem houdt. Dat doet ze anoniem, maar al gauw weet iedereen wie die brief geschreven heeft…Mensen noemen haar een matchmaker, maar kan ze er een zijn met alleen een verzonden brief en 2 matches? Nou, Sophie heeft het gevoel dat ze dingen moet verbeteren. Terwijl ze anderen probeert te helpen, merkt ze dat ze zelf ook gevoelens voor iemand heeft. Gevoelens voor een man waarvan ze heeft gezegd dat ze hem zal helpen een vrouw te vinden…

Over het algemeen leest het boek vrij vlot en komen er vele thema’s voorbij zoals : vriendschappen, familie , goede manieren, romances en ontbreekt de typische Engelse humor ook niet. De auteur van het boek is van oorsprong scenarioschrijver, wat ver volgens wel blijkt uit de manier waarop haar plot zo netjes werd uitgevoerd. Nergens gaat het over de top. De verschillende personages in het verhaal zijn goed uitgewerkt en hebben een interessante persoonlijkheid.

Miss Lattimore’s brief is een lieve, zoete roman die perfect is voor fans van Bridgerton en Jane Austin. Boeken uit deze tijd lijken allemaal hetzelfde gevoel te willen uitdragen zoals onschuld en geheimen. Het blijkt nog steeds gewild leesvoer. Suzanna Allain brengt ons een zoete romance die doet denken aan de show Bridgerton. Fans van dit soort gerne moeten dit boek zeker lezen, want het is een feelgoodboek dat je hart raakt. Het heeft geen zware drama, maar leest gewoon luchtig en vrolijk, precies wat we nu nodig hebben.

Meer recensies van EMBV