Boeiend

EMBV 14 januari 2020
Dit verhaal speelt zich af in de toekomst op een moment dat het grootste deel van de aarde onder water staat. Mensen wonen hoog in de bergen of op boten op het water. Voedsel, drinkwater en andere goederen zijn schaars en mensen ruilen om in leven te blijven. Er zijn veel piratenschepen en ze nemen wat ze willen. Mensen worden weer als slaven gebruikt.

Zeven jaar voordat Myra’s man de overstroming ontvluchtte, nam hij hun vijf jaar oude dochter mee. Myra bleef zwanger achter maar had haar ouders om haar te helpen. Nu alleen met haar zevenjarige dochter Pearl, vindt Myra het moeilijk om in leven te blijven en vangt ze vis om mee te ruilen.

Wanneer Myra ontdekt dat haar oudere dochter nog leeft, gaat ze op zoek naar haar. Dit is een avonturenverhaal met veel actie en een aantal geweldige personages.

Het boek Na de Vloed is spannend, suggestief, sfeervol, emotioneel en hartverscheurend. In een dreigende voorspelling geeft Kassandra Montag ons een onheilspellende fictieve kijk op een wereld van de stijgende zeespiegel, schaarste van hulpbronnen, de val van landen en regeringen en de opkomst van bergtop kolonies en piraten, de onvoorspelbaarheid van mensen in een crisis , onmogelijke morele keuzes, en de onbeantwoordbare vraag hoe ver een vrouw zal gaan voor haar kinderen.

Een boek dat je vanaf het begin meteen te pakken heeft. Wees voorbereid op moeilijke vragen, emotionele onrust en noem het maar verder op.

Meer recensies van EMBV