Boeiend verhaal

EMBV 17 september 2019
Een boek over de bekendste en beruchste crimineel van Nederland : Holleeder. Een misdaadbiografie. Een boek die eigenlijk helemaal niet zo moeten bestaan, maar helaas over zo een figuur valt natuurlijk veel te schrijven. Dit boek omschrijft hoe Holleeder leeft en handhaaft en zijn wil aan iedereen op legt.

De gebeurtenissen en personen zijn goed omschreven, maar omdat het er zoveel zijn, raak je wel eens van de leg en moet je dingen overlezen en goed noteren in mijn geval.

Het boek is vlot geschreven en geeft een compact maar volledig beeld over de handel en wandel van Holleeder, op basis van getuigeverklaringen, onderzoeksmateriaal van Justitie, en andere betrokkenen. Voor wie alles rond deze persoon volgt is het weinig vernieuwend, maar voor de leek die er toch wat meer van wil weten is dit een zeer geschikt boek. Alles is onderbouwd met bronnen en het bevat ook enige foto´s van Holleerder sommige bekend, sommige onbekend.

Meer recensies van EMBV