Aardig inkijkje

Een boek over het leven van de hofdame van Prinses Margaret van het Verenigd Koninkrijk…met de Netflix-serie The Crown; dit klinkt als een boek vol heerlijke juice!

Het leven wat Anne heeft geleid, is uiteindelijk excentrieker, dan dat van Margaret. Een volledig gestoorde narcistische echtgenoot die eiland Mustique koopt en er een paradijs voor de Engelse adel en beroemdheden van maakt. Ondertussen 5 kinderen grootbrengen en 2 kinderen op jonge leeftijd verliezen, de hofdame (lees “sloofje”) en vriendin zijn van Margaret. Anne heeft het woord veerkracht uitgevonden!

Als je een aardig inkijkje wilt hebben van de Engelse aristocratie, dan is dit je boek. Verwacht geen diepgravend boek over de royals, want de nadruk ligt op het leven van Anne zelf. De titel kan misleidend zijn. Het boek vind ik teveel verzanden in willekeurige anekdotes die aan elkaar zijn geknoopt. Maar misschien was dat ook juist het lege leven wat de Engelse adel heeft geleid….veel geld, veel traditie en gebakken lucht.

Meer recensies van Eemleestenschrijft