Met een kunstenaarsmindset 2021 in!

Eemleestenschrijft 05 januari 2021
Merlijn Twaalfhoven, componist en muziek/theatermaker, neemt je mee op reis naar o.a. conflictgebieden in Syrië, Palestina, Cyprus en Bosnië. Hij laat zien hoe je met een kunstenaarsmindset naar de wereld kunt kijken; schoonheid in het alledaagse leven….ook al is dat compleet gestoord. Hoe je door dat te doen, houvast vindt. Waarom zijn verhalen en creativiteit zo belangrijk. Én aandacht, vertragen, rituelen en mijmertijd. Precies de elementen die in dit digitale tijdperk (Meer! Snel! Nu!) worden opgeslokt in een eindeloze stroom van aandachtsvervuiling.

Ik vond het boek aanstekelijk ontroerend. Het is een hoopvolle gedachte dat je het verschil kunt maken door er gewoonweg op een praktische manier mee om te gaan. Wat is je ideaal en hoe werk je aan het fundament? Spreek je uit en doe het samen met andere friskijkers! Hoe geef je uitdrukking aan je ideeën en durf je je obstakels en struggles te delen? Vier successen! Het is een onderwerp wat mij heeft beziggehouden het afgelopen jaar! En bezig gaat houden het komende jaar. Merlijn geeft het je niet op een presenteerblaadje, maar het is een mindset en aan onszelf om de wereld mooier te maken. Aan de bak dus!
Wat mij betreft een dikke aanrader voor iedereen die richting kan gebruiken in een tijd waarin we verdwaald lijken te zijn.

#idealisme #kunstenaar #kunstenaarsmindset #friskijker #dwarsdenker #mindset #boekentip #leestip #recensie #boekrecensie #boekstagram #bookstagram #boekstagrammer #boek #leesvoer #atlascontact

Meer recensies van Eemleestenschrijft