Een debuut dat je bijblijft

Die titel en de cover in tompouce kleuren met een guitige Jennette McCurdy die een urn vasthoudt. Het heeft mijn aandacht gelijk opgeëist. Wie is deze vrouw? En waarom guitig met een urn? En waarom is ze blij dat haar moeder niet meer leeft?
Bij mij ging er niet direct een belletje rinkelen, want ik ken Jennette niet van haar kindster acteerklussen bij Nickelodeon. #generatiekloofje Dat maakt voor het boek weinig uit. Het levensverhaal is om te lachen en te huilen tegelijk en voorzien van allerlei anekdotes. Ik zat er direct in. En het boek liet me niet meer los.

Boodschap van het boek: hoe shit je situatie is met humor en zelfrelativering én een traan kom je er wel. Ondanks het zware thema toch een feelgoodboek. Een prachtig debuut!

Trigger warning: huiselijk geweld

Meer recensies van Eemleestenschrijft