Een onverwachte held

Enita 09 juni 2019
Voor de Hebban-leesclub mocht ik Nomade van James Swallow lezen. Het boek wordt aangeprezen met de tekst voor de liefhebbers van Ik ben Pelgrim. Dit boek is een van mijn lievelingsboeken en ik was benieuwd of Nomade hier aan kan tippen.

In Nomade is MI6 agent Marc Dane de enige overlevende van een missie in Duinkerken. Als hij weer terug is in Engeland en bij MI6 binnenloopt, is men niet zo blij om hem te zien. Want hoe komt het dat hij de aanslag wel heeft overleefd?
Marc weet op wonderbaarlijke wijze te ontkomen aan MI6 en nu is het aan hem aan te tonen dat niet hij, maar iemand binnen M16 verantwoordelijk is voor de aanslag op zijn team. Tijdens zijn avontuurlijke en spannende zoektocht krijgt hij ineens hulp uit onverwachte hoek. Ineens staat Lucy Keyes van de Rubicongroep voor zijn neus. Hij ontkomt er niet aan om samen te werken met deze ongrijpbare organisatie. Samen worden ze steeds verder in het mysterie gezogen, want niets is wat het lijkt en een grote terroristische aanslag in Amerika lijkt op handen. Kunnen ze dit voorkomen en ontdekken ze wie de mol in is binnen MI6?
James Shallow neemt ons mee in een spannend verhaal dat langzaamaan de waarheid ontrafelt. Het verhaal leest lekker weg, hoewel het middenstuk van het verhaal wat langzamer leest, neemt dit niet weg dat er een spannend verhaal is geschreven. Nomade is het eerste deel van een serie rondom Marc Dane. Ik wil in ieder geval graag meer lezen, vooral om ook Lucy beter te leren kennen. Nu de hamvraag of de vergelijking met Ik ben Pelgrim opgaat. Dit vind ik persoonlijk deels. Hoewel Nomade een spannend boek is om te lezen, en van mij 3 sterren verdient, haalt deze voor mij toch niet bij Ik ben Pelgrim.

Meer recensies van Enita